Ziyaretçi

Selam ziyaretçi, Rina Roleplay forumuna hoş geldin. Rina Roleplay, Grand Theft Auto: San Andreasın multiplayer istemcisi "SAMP"ın, Türkiyedeki en büyük sunucusudur ve en büyük roleplay platformudur. Eğer Rina Roleplay forum üyeliğin varsa lütfen Giriş Yap veya üyeliğin yoksa hemen Kayıt Ol.

Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında


Başlatan LORDXUNEITY, 14 Eylül 2020, 18:35:21
Okunma sayısı 1075 defa

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AFOMMO

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Erkek
Köken: Amerikan
Son giriş: 07 Ağustos 2024, 15:51
Toplam oynama: 60 gün, 21 saat
Birlik: *****ESS
Cinsiyet: Erkek
Köken: Amerikan
Son giriş: 15 Temmuz 2024, 00:08
Toplam oynama: 5 gün, 4 saat
Birlik: *****ESS
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #10 : 14 Eylül 2020, 20:58:25 »
/do Adal_Berto Parayı Alıp Kaçarsa Client Ban + Ck İzni ?

Çevrimdışı LORDXUNEITY

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Erkek
Köken: İtalyan
Son giriş: 18 Haziran 2023, 22:56
Toplam oynama: 0 gün, 4 saat
Birlik: ******TTI
Cinsiyet: Erkek
Köken: İtalyan
Son giriş: 11 Ağustos 2021, 22:15
Toplam oynama: 80 gün, 11 saat
Birlik: (Yok)
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #11 : 14 Eylül 2020, 21:12:12 »
Spoiler:
Spoiler:
Emotelerde Mixing ve Metagaming'den cezalandırılma zaten mevcut. Bunu politiklarda; "emotenize şunu yazarsanız mixing olur." biçiminde açıklamasına gerek yok. Oyuncular, emotelerin IC bir şey olduğunu biliyor olmalı ve ona göre hareket etmeli. Mixing tanımında, IC ve OOC'yi yanlış kullanmak IC bir şey üzerinden OOC konuşmak vb. şeklinde açıklanmış zaten. Dediğim gibi cezalandırma mevcut. Eğer şikayet açıp kanıtlara şöyle bir ss sunarsan;

" * kardeşim refuse-rp yapma admin geliyor, devam edersen şikayet açacağım. ( Louisa Roux ) "

" * üstümü emotesiz arayamazsın admin çağırdım. ( Louisa Roux ) "

Hatta ve hatta,

" * /do ooc konuşma kanalı değildir. Rol bölmeyin devam edin. ( Louisa Roux ) "

Bu da dahil olacak şekilde hepsi mixing üzerinden cezalandırılır. Son örnekte ne kadar ihlali uyarmak için yapılmış bir şey bile olsa, kendisinin yaptığı da bir ihlaldir bu sebepten dolayı şikayet açıldığı taktirde o da cezalandırılır.

Ayrıca benzetmeler emoteyi detaylandırmak için yapılır, abartıya kaçılmadığı sürece yani; " * Louisa Roux Recep İvedik gibi güler. " ( saçma bir örnek oldu da anlatmaya çalıştığımı anlamışsınızdır aklıma örnek gelmedi. )
Şeklinde emoteler haricinde bir problem olmuyor.

Aynı zamanda da, " * Karnı acıkmıştır. ( Louisa Roux )" emotesi şikayet açıldığı taktirde zaten Metagaming olarak cezalandırılıyor.

Kısacası ben tam olarak ne istediğini anlamadım. Zaten cezası uygulanıyor. Ayrıca cezalandırmalar da kişinin leveline ve daha önceki sicillerine bağlı doğrultuda süre artışı veya insiyatif şeklinde değerlendiriliyor.

Eğer senin isteğin politikalarda bunun yazılması ise, tabi olabilir. İnsanlar biraz daha bilgilenir fakat sanmıyorum yani bir fark olacağını. Anlayan kişi gayet açık bir şekilde anlayabilir. Emotelerin IC bir chat olduğunu ve OOC konuşmaması gerektiğini, karşısındakinin anlayamadığı şeyleri /do ile belirtmemesi gerektiğini anlayabileceğini düşünüyorum.

Yanlış anladığım, kaçırdığım veya benim düşünceme ters olan bir düşünceniz var ise beni etiketleyerek belirtirseniz bu konu üzerinde biraz daha tartışmak isterim.
@WaueQx FG'lik yaptığım dönemde bizzat Lonnely emote kanallarının IC veya OOC bir kanal olarak sayılmadığını söyleyerek beni uyarmıştı ve amacı dışında kullanımların Non RP kapsamında cezalandırılması gerektiğini söylemişti. Yani /do'dan role devam et vb. şeyler yazılırsa mixing olarak sayılmıyor, Non RP'den cezalandırılıyor. ARGE içerisinde son dönemlerde artan emote şikayetlerinden dolayı bu tip durumlara netlik kazandırılması gerektiğini, yeni bir politika oluşturularak emoteun ne olduğunun tanımlanması ve tanıma uymayan tüm emoteların cezalandırılması gerektiğini belirttim.

Emoteda metagaming dediğiniz gibi yasak, bunu zaten ARGE'de belirtiyorum. Fakat;
* James Wolmark aklından Nicholas'ın nasıl bir asalak olduğunu geçirir. - Bu emote MG kapsamında cezalandırılırken,
* Başı ağrıyor. (( James Wolmark )) - Bu emote de MG kapsamına girmesine rağmen role etki etmediği için uyarılıyor. Çünkü sicilde böyle önemsiz bir olay için MG gibi ciddi bir sicil ve gereksiz bir uzun süre bulunacak.
ARGE'de MG için rollerin gidişatına etki edebilecek veya karşı tarafı kışkırtmaya yönelik emoteların MG kapsamında cezalandırılmaya devam etmesi gerektiğini belirttim. İkinci örnekteki gibi soyut, karakter gözü ile görülemeyecek emotelar ise şikayet edilen karakterin seviyesine bağlı olarak ya uyarılacak ya da emote hatası olarak cezalandırılacak. Emote hatası gibi siciller pek önemsenen siciller olmaz. Dolayısıyla her ikisinin MG olarak cezaladırılması hoş olmaz. Böyle bir şeyin yapılma şeyi de en temelde hatalı emote gibi bir kuralın tanıma uymayan tüm hatalı emoteları engelleyecek olmasından kaynaklı.
Alıntı
Verdiğim maddeler yalnızca örnek ihlaller. Tanıma uymayan tüm emotelara işlem uygulanacak. Sadece madde olarak belirttiklerim yasak olmayacak.

Geçmiş zaman emote şeklini kullanmak çok sorun yaratmaz, rol gidişatını değiştirmediği sürece.
Bunu zaten belirttim, kendi başınıza story rp vb. çevirirken tabii kullanırsınız. Fakat ne olursa olsun bir kişiye karşı rolde kullanırsanız bu öncelikle tanıma uymayan bir emote (emotelerin anlık durumları belirtmesi gerekirken geçmiş/gelecek zamanı belirtiyor) iken ek olarak da büyük ihtimalle PG ihlaline neden olacak emote hataları doğuracaktır.

Bilmiyorum, bende yeni forum görevlisi oldum ve sınavda sorulan soru bahsettiğin durumdan birisiydi. Karşılıklı oturan birisinin telefonunda yaptığı şeyi emotelemesiyle alakalı. (instagramdan birisinin gönderisine yorum atmasının emotesi) Metagaming doğru cevaptı fakat... Dediğiniz şeye hala net anlam verebilmiş değilim. :( Mixing ve Metagaming olarak cezalandırılma uygulanıyor, hatta şikayet açtığım birisi mixing olarak cezalandırılmıştı. /do kanalından konuşma sebebiyle.
Verdiğimiz her bir örnek zaten MG ihlaline giriyor. Sıkıntı şu; rol akışını değiştirmediği müddetçe cezai işlem uygulanması tercih edilmiyor. Çünkü MG gibi ciddi bir sicil ağır bir süre ile uygulanmak durumunda kalacak. Bunun yerine yeni bir politika eklenerek rol akışını değiştiren durumlarda MG, diğer ufak tip durumlarda da yeni politika başlığında işlem uygulansın ama her iki türlü de büyüklü küçüklü fark etmeksizin hatalı emote kullanılmasın. Emotelar roleplayin tuzudur, kalitesiz tuzlar istemeyiz hiçbirimiz. Zaten önerdiğim yeni politikanın sadece örneklediğim maddeleri değil tüm hatalı emoteleri yasaklaması hedefleniyor.. Mixing konusunda herhangi bir SFG veya HSFG'ye danışabilirsiniz, 3 aydır sunucuda oynamıyorum ben yokken bir şeyler değişmiş olabilir elbet. En son yaşadığım durumlar üzerinden bir öneri yaptım.

/do Adal_Berto Parayı Alıp Kaçarsa Client Ban + Ck İzni ?
/do ooc soz verıyormusunuz.

Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Erkek
Köken: Amerikan
Son giriş: 06 Nisan 2021, 19:44
Toplam oynama: 32 gün, 14 saat
Birlik: (Yok)
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #12 : 15 Eylül 2020, 11:05:47 »
Çok güzel yazmışsın, beğendim. Desteklendin.

Çevrimdışı Jaec

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Erkek
Köken: Amerikan
Son giriş: 20 Mart 2023, 00:11
Toplam oynama: 287 gün, 19 saat
Birlik: (Yok)
Cinsiyet: Erkek
Köken: Amerikan
Son giriş: 17 Şubat 2023, 01:06
Toplam oynama: 77 gün, 3 saat
Birlik: (Yok)
Cinsiyet: Erkek
Köken: Japon
Son giriş: 17 Şubat 2023, 01:07
Toplam oynama: 0 gün, 19 saat
Birlik: (Yok)
Cinsiyet: Kadın
Köken: Alman
Son giriş: 23 Şubat 2023, 02:48
Toplam oynama: 2 gün, 4 saat
Birlik: (Yok)
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #13 : 15 Eylül 2020, 15:52:35 »
Spoiler:
Emotelerde Mixing ve Metagaming'den cezalandırılma zaten mevcut. Bunu politiklarda; "emotenize şunu yazarsanız mixing olur." biçiminde açıklamasına gerek yok. Oyuncular, emotelerin IC bir şey olduğunu biliyor olmalı ve ona göre hareket etmeli. Mixing tanımında, IC ve OOC'yi yanlış kullanmak IC bir şey üzerinden OOC konuşmak vb. şeklinde açıklanmış zaten. Dediğim gibi cezalandırma mevcut. Eğer şikayet açıp kanıtlara şöyle bir ss sunarsan;

" * kardeşim refuse-rp yapma admin geliyor, devam edersen şikayet açacağım. ( Louisa Roux ) "

" * üstümü emotesiz arayamazsın admin çağırdım. ( Louisa Roux ) "

Hatta ve hatta,

" * /do ooc konuşma kanalı değildir. Rol bölmeyin devam edin. ( Louisa Roux ) "

Bu da dahil olacak şekilde hepsi mixing üzerinden cezalandırılır. Son örnekte ne kadar ihlali uyarmak için yapılmış bir şey bile olsa, kendisinin yaptığı da bir ihlaldir bu sebepten dolayı şikayet açıldığı taktirde o da cezalandırılır.

Ayrıca benzetmeler emoteyi detaylandırmak için yapılır, abartıya kaçılmadığı sürece yani; " * Louisa Roux Recep İvedik gibi güler. " ( saçma bir örnek oldu da anlatmaya çalıştığımı anlamışsınızdır aklıma örnek gelmedi. )
Şeklinde emoteler haricinde bir problem olmuyor.

Aynı zamanda da, " * Karnı acıkmıştır. ( Louisa Roux )" emotesi şikayet açıldığı taktirde zaten Metagaming olarak cezalandırılıyor.

Kısacası ben tam olarak ne istediğini anlamadım. Zaten cezası uygulanıyor. Ayrıca cezalandırmalar da kişinin leveline ve daha önceki sicillerine bağlı doğrultuda süre artışı veya insiyatif şeklinde değerlendiriliyor.

Eğer senin isteğin politikalarda bunun yazılması ise, tabi olabilir. İnsanlar biraz daha bilgilenir fakat sanmıyorum yani bir fark olacağını. Anlayan kişi gayet açık bir şekilde anlayabilir. Emotelerin IC bir chat olduğunu ve OOC konuşmaması gerektiğini, karşısındakinin anlayamadığı şeyleri /do ile belirtmemesi gerektiğini anlayabileceğini düşünüyorum.

Yanlış anladığım, kaçırdığım veya benim düşünceme ters olan bir düşünceniz var ise beni etiketleyerek belirtirseniz bu konu üzerinde biraz daha tartışmak isterim.
@WaueQx FG'lik yaptığım dönemde bizzat Lonnely emote kanallarının IC veya OOC bir kanal olarak sayılmadığını söyleyerek beni uyarmıştı ve amacı dışında kullanımların Non RP kapsamında cezalandırılması gerektiğini söylemişti. Yani /do'dan role devam et vb. şeyler yazılırsa mixing olarak sayılmıyor, Non RP'den cezalandırılıyor. ARGE içerisinde son dönemlerde artan emote şikayetlerinden dolayı bu tip durumlara netlik kazandırılması gerektiğini, yeni bir politika oluşturularak emoteun ne olduğunun tanımlanması ve tanıma uymayan tüm emoteların cezalandırılması gerektiğini belirttim.

Emoteda metagaming dediğiniz gibi yasak, bunu zaten ARGE'de belirtiyorum. Fakat;
* James Wolmark aklından Nicholas'ın nasıl bir asalak olduğunu geçirir. - Bu emote MG kapsamında cezalandırılırken,
* Başı ağrıyor. (( James Wolmark )) - Bu emote de MG kapsamına girmesine rağmen role etki etmediği için uyarılıyor. Çünkü sicilde böyle önemsiz bir olay için MG gibi ciddi bir sicil ve gereksiz bir uzun süre bulunacak.
ARGE'de MG için rollerin gidişatına etki edebilecek veya karşı tarafı kışkırtmaya yönelik emoteların MG kapsamında cezalandırılmaya devam etmesi gerektiğini belirttim. İkinci örnekteki gibi soyut, karakter gözü ile görülemeyecek emotelar ise şikayet edilen karakterin seviyesine bağlı olarak ya uyarılacak ya da emote hatası olarak cezalandırılacak. Emote hatası gibi siciller pek önemsenen siciller olmaz. Dolayısıyla her ikisinin MG olarak cezaladırılması hoş olmaz. Böyle bir şeyin yapılma şeyi de en temelde hatalı emote gibi bir kuralın tanıma uymayan tüm hatalı emoteları engelleyecek olmasından kaynaklı.
Alıntı
Verdiğim maddeler yalnızca örnek ihlaller. Tanıma uymayan tüm emotelara işlem uygulanacak. Sadece madde olarak belirttiklerim yasak olmayacak.

Geçmiş zaman emote şeklini kullanmak çok sorun yaratmaz, rol gidişatını değiştirmediği sürece.
Bunu zaten belirttim, kendi başınıza story rp vb. çevirirken tabii kullanırsınız. Fakat ne olursa olsun bir kişiye karşı rolde kullanırsanız bu öncelikle tanıma uymayan bir emote (emotelerin anlık durumları belirtmesi gerekirken geçmiş/gelecek zamanı belirtiyor) iken ek olarak da büyük ihtimalle PG ihlaline neden olacak emote hataları doğuracaktır.

Bilmiyorum, bende yeni forum görevlisi oldum ve sınavda sorulan soru bahsettiğin durumdan birisiydi. Karşılıklı oturan birisinin telefonunda yaptığı şeyi emotelemesiyle alakalı. (instagramdan birisinin gönderisine yorum atmasının emotesi) Metagaming doğru cevaptı fakat... Dediğiniz şeye hala net anlam verebilmiş değilim. :( Mixing ve Metagaming olarak cezalandırılma uygulanıyor, hatta şikayet açtığım birisi mixing olarak cezalandırılmıştı. /do kanalından konuşma sebebiyle.

Kanka o kural değişeli oldu baya, sen yine de bir seniora falan sor. Non-RP'den atılıyo artık @WaueQx
Ar-ge'yı borayejma açtıysa haklıdır, destek!

Çevrimdışı ikkkk

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Erkek
Köken: İngiliz
Son giriş: 01 Nisan 2021, 17:25
Toplam oynama: 94 gün, 13 saat
Birlik: (Yok)
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #14 : 18 Eylül 2020, 04:33:08 »
Çok güzel yazmışsın, beğendim. Desteklendin.

Çevrimdışı Rippier

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Erkek
Köken: İngiliz
Son giriş: 23 Nisan 2021, 23:27
Toplam oynama: 226 gün, 3 saat
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #15 : 18 Eylül 2020, 08:55:17 »
destekliyorum

Çevrimdışı Poppy

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Shina Moore Lv.12
Cinsiyet: Kadın
Köken: Japon
Son giriş: 17 Mayıs 2024, 20:08
Toplam oynama: 21 gün, 8 saat
Birlik: (Yok)
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #16 : 18 Eylül 2020, 18:20:58 »
Hatalı emote diye bir şey yok. Emote'de Mix, MG, PG gibi kural ihlalleri yapabilirsin. Onlarda açıklanmış zaten kurallarda. Gerekmiyor pek ondan.

Çevrimdışı emrerv

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Erkek
Köken: İngiliz
Son giriş: 16 Nisan 2024, 04:54
Toplam oynama: 83 gün, 18 saat
Birlik: (Yok)
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #17 : 18 Eylül 2020, 18:32:33 »

Çevrimdışı Elif

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Kadın
Köken: Rus
Son giriş: 23 Mart 2024, 22:28
Toplam oynama: 162 gün, 8 saat
Birlik: ******OVA
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #18 : 18 Eylül 2020, 19:54:06 »
Dediğin şeyi tamamen okudum ve maalesef desteklemiyorum Boran neden diye sorarsan şu yüzden.

Emotelerin tek kalıba sokularak robotsu bir görünüm yaratıp kişilerin edebi ve cümle bilgilerinin yansıtılma imkanının kısaltılmasını desteklemiyorum. Ben emotelerde çeşitli edebi sanatları kullanıyorum bazen bunu da bilerek kendi insanımızdan birtakım ögeler verip bir şeyleri hissettirmek ve iki taraflı memnuniyet sağlamak istediğim için icra ediyorum. Evet yabancı role playi yapıyoruz ama İngilizce karşılığıyla Türkçe konuşuyoruz. Dolayısıyla abartmadan kendi karakterlerimize atıf yapacak Türkçe tasvirlerin ortadan kaldırılması standart bir rol anlayışı meydana getirir. Bende bunu istemiyorum. Herkesin bir rol tarzı emote tarzı olabilir. Soyut olmamalı diyorsun o zaman emoteler çok kısırlaşır. Gelecek zaman emotesi zaten hatalı, geçmiş zaman içinde uzun uzadıya tartışıldı. Yani pg olmamak koşuluyla yapılabilir. Dediklerinin içinde genel çerçevede mantıklı ifadeler var ancak genel bir emote politikasını koyma durumu oyuncuların rol ve ifade zenginliklerini kısırlaştırabilir. Özellikle soyut emote olayına da karşı değilim, pg olmadığı müddetçe soyut ve somut bir durum eş zamanlı ifade edilebilir. İnsanların kendilerini yazı açısından ifade edip kendilerini yazınsal bakımdan geliştirme imkanlarının tahdit edilmesini doğru bulmuyorum. Bu hususta gevşek politika, determinist bir politikaya genel oyuncu kitlesi bakımından daha fazla tercih edilmelidir. Neticede bu şekilde gündelik hayatlarında yazısını geliştirebilen insanlar doğuma imkanı var. Neden bu güzel vaziyetin oluşmasına mani olunsun ki?

Çevrimdışı Asilean

Oyuncu
Instagram:
Discord:
RockstarTR:
Facebook:
Youtube:
Twitter:
Twitch:
Spotify:
Cinsiyet: Kadın
Köken: Kanadalı
Son giriş: 09 Eylül 2022, 00:45
Toplam oynama: 63 gün, 14 saat
Birlik: (Yok)
Ynt: Xuneity - Emote kuralı ve emotelar hakkında
« Yanıtla #19 : 18 Eylül 2020, 19:55:56 »
/do hediyealdan 250 çıktığı için üzülmüstür