Rina Roleplay
Sunucu => Araştırma & Geliştirme Ofisi => Okunmuş AR&GE => Konuyu başlatan: LORDXUNEITY - 14 Eylül 2020, 18:35:21
-
Karakter Adınız: (James Wolmark)AR-GE konunuz hangi bölümde? (Oyun,forum,ts): (Oyun)AR-GE Fikrinizi en fazla 100 kelime ile açıklayın:
Desteklemeyenler desteklememe nedenlerini yazarsa ARGE'yi geliştirebiliriz.
Verdiğim maddeler yalnızca örnek ihlaller. Tanıma uymayan tüm emotelara işlem uygulanacak. Sadece madde olarak belirttiklerim yasak olmayacak.
Emotelar hakkında detaylı bilgi için "Genel emote kültürü" başlıklı rehberimi okuyabilirsiniz. https://www.rina-roleplay.com/forum/index.php?topic=89214.0
Rezerve post altında kullanıcıların fikirleri eklenecektir.
Son dönemde emote hataları ile ilgili şikayetlerde artış yaşanıyor. Emote hataları için özel bir kural olmadığından şikayetler Non RP kapsamında değerlendiriliyor. Bence bu kadar yoğunluğun ardından emote hataları ile ilgili bazı şeyler netleştirilmeli.
"HATALI EMOTE KULLANIMI" başlığında politika oluşturulmalı. Politika içeriğinde emoteların ne işe yaradığı tanımlanmalı. /me ve /ame emotesi yalnızca karakterimizin anlık eylemlerini belirtirken /do ve /ado emotesi yalnızca karakterin/rol ortamının anlık durumunu belirtmelidir. Tanıma uymayan tüm emotelar emote hatası kapsamında değerlendirilmeli ve kişinin seviyesine bağlı olarak uyarı/ceza verilmeli. Aşağıda verdiğim birkaç maddede emotelarda yapılan sık hataları listeledim. Bu hatalar madde madde özel olarak açıklanabilir.
1- Şu an emotelar ne IC, ne de OOC bir kanal olarak varsayılıyor. Emoteların IC bir kanal olarak sayılması gerekiyor. Buna bağlı olarak politika altında emote kanallarının OOC kullanılmasının mixing kapsamında değerlendirileceği yazmalı.
Sebebi: Emoteları sadece karakterlerimizin anlık eylemlerini ve rol ortamının durumunu belirtmek için kullanıyoruz. Tek istisnası /do kanalından rol durumu ile ilgili ve izinlerle (CK, ERP, kalıcı hasar, story rp) alakalı sorular sorulabiliyor. Yani kanal kullanımı tamamen IC oluyor. OOC olarak kullanılması mixing kapsamında değerlendirilmeli ve kural altında bu belirtilmeli.
2- Emoteların açıklanan üsluba uygun kullanılması gerekmelidir. Bununla ilişkin;
2.1- Geçmiş/gelecek zaman içerikli emotelar yasaklanmalıdır.
Sebebi: Bu tip emotelar yer yer PG ihlallerine sebep olduğu gibi varsayılan emote tanımlarına uymamaktadır. Emotelar, "anlık" karakter eylemlerini ve rol durumunu belirtmelidir. Geçmiş/gelecek zamanlı emotelar zamana bağlı karakterim bunu gördü mü, ne zaman görecek tarzı tartışmalara yol açabilir.
2.2- Metagaming içerikli emoteların yasağı daha detaylı olarak bu politikada açıklanmalıdır. Madde içeriğinde verilen emoteların somut betimlemeyle yazılmış olması, karakterlerin görebileceği şeylerin anlatılması gerektiği açıklanmalıdır. Emotelarda yapılan metagamingler eğer rol gidişatına etki ediyorsa veya kışkırtma amaçlı kullanılıyorsa MG kapsamında işlem uygulanmalıdır. Tam tersi bir durum; ufak çaplı bir ihlal mevcutsa kişinin levelına bağlı olarak uyarı veya emote hatası başlığı altında işlem uygulanabilir.
Sebebi: Emote hataları başlığı açılırsa emoteların hatalı olan her türlü kullanımı yasaklı olmalıdır. Somut ve karakter gözü ile görülemeyecek emotelar emote tanımına uymadığı için yasaklanmalıdır (mesela başı ağrıyor şeklinde bir durum emotesi verilirse bizim karskter gözü ile bunu görmemiz ve fark etmemiz imkansızdır, bunu karakter hal ve hareketleriyle betimlemek gerekir)
2.3- Benzetmeli emotelar yasaklanmalıdır.
Sebebi: OOC bir benzetme yapılıyor. Emotelarda cıvkını çıkarmadan sadece karakterimizin hal ve hareketlerini betimlemeliyiz. Pek tabii benzetmeler betimlemeye yardımcı olabilir fakat emote kanalını IC sayacağımızdan benzetmelere izin verilmesini doğru bulmuyorum.AR-GE konunuzu varsa resim ve video ile destekleyin.: (i)
-
Desteklemeyenler desteklememe nedenlerini yazarsa ARGE'yi geliştirebiliriz.
Verdiğim maddeler yalnızca örnek ihlaller. Tanıma uymayan tüm emotelara işlem uygulanacak. Sadece madde olarak belirttiklerim yasak olmayacak.
Emotelar hakkında detaylı bilgi için "Genel emote kültürü" başlıklı rehberimi okuyabilirsiniz.
https://www.rina-roleplay.com/forum/index.php?topic=89214.0
Rezerve post altında kullanıcıların fikirleri eklenecektir.
-
/do sahis destekliyordur
-
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
/do sahis destekliyordur
-
keşke kısa olsa
-
Emotelerde Mixing ve Metagaming'den cezalandırılma zaten mevcut. Bunu politiklarda; "emotenize şunu yazarsanız mixing olur." biçiminde açıklamasına gerek yok. Oyuncular, emotelerin IC bir şey olduğunu biliyor olmalı ve ona göre hareket etmeli. Mixing tanımında, IC ve OOC'yi yanlış kullanmak IC bir şey üzerinden OOC konuşmak vb. şeklinde açıklanmış zaten. Dediğim gibi cezalandırma mevcut. Eğer şikayet açıp kanıtlara şöyle bir ss sunarsan;
" * kardeşim refuse-rp yapma admin geliyor, devam edersen şikayet açacağım. ( Louisa Roux ) "
" * üstümü emotesiz arayamazsın admin çağırdım. ( Louisa Roux ) "
Hatta ve hatta,
" * /do ooc konuşma kanalı değildir. Rol bölmeyin devam edin. ( Louisa Roux ) "
Bu da dahil olacak şekilde hepsi mixing üzerinden cezalandırılır. Son örnekte ne kadar ihlali uyarmak için yapılmış bir şey bile olsa, kendisinin yaptığı da bir ihlaldir bu sebepten dolayı şikayet açıldığı taktirde o da cezalandırılır.
Ayrıca benzetmeler emoteyi detaylandırmak için yapılır, abartıya kaçılmadığı sürece yani; " * Louisa Roux Recep İvedik gibi güler. " ( saçma bir örnek oldu da anlatmaya çalıştığımı anlamışsınızdır aklıma örnek gelmedi. )
Şeklinde emoteler haricinde bir problem olmuyor.
Aynı zamanda da, " * Karnı acıkmıştır. ( Louisa Roux )" emotesi şikayet açıldığı taktirde zaten Metagaming olarak cezalandırılıyor.
Kısacası ben tam olarak ne istediğini anlamadım. Zaten cezası uygulanıyor. Ayrıca cezalandırmalar da kişinin leveline ve daha önceki sicillerine bağlı doğrultuda süre artışı veya insiyatif şeklinde değerlendiriliyor.
Eğer senin isteğin politikalarda bunun yazılması ise, tabi olabilir. İnsanlar biraz daha bilgilenir fakat sanmıyorum yani bir fark olacağını. Anlayan kişi gayet açık bir şekilde anlayabilir. Emotelerin IC bir chat olduğunu ve OOC konuşmaması gerektiğini, karşısındakinin anlayamadığı şeyleri /do ile belirtmemesi gerektiğini anlayabileceğini düşünüyorum.
Yanlış anladığım, kaçırdığım veya benim düşünceme ters olan bir düşünceniz var ise beni etiketleyerek belirtirseniz bu konu üzerinde biraz daha tartışmak isterim.
-
Geçmiş zaman emote şeklini kullanmak çok sorun yaratmaz, rol gidişatını değiştirmediği sürece.
-
Okumaya üşendim ama yararlı gibi duruyor
-
Emotelerde Mixing ve Metagaming'den cezalandırılma zaten mevcut. Bunu politiklarda; "emotenize şunu yazarsanız mixing olur." biçiminde açıklamasına gerek yok. Oyuncular, emotelerin IC bir şey olduğunu biliyor olmalı ve ona göre hareket etmeli. Mixing tanımında, IC ve OOC'yi yanlış kullanmak IC bir şey üzerinden OOC konuşmak vb. şeklinde açıklanmış zaten. Dediğim gibi cezalandırma mevcut. Eğer şikayet açıp kanıtlara şöyle bir ss sunarsan;
" * kardeşim refuse-rp yapma admin geliyor, devam edersen şikayet açacağım. ( Louisa Roux ) "
" * üstümü emotesiz arayamazsın admin çağırdım. ( Louisa Roux ) "
Hatta ve hatta,
" * /do ooc konuşma kanalı değildir. Rol bölmeyin devam edin. ( Louisa Roux ) "
Bu da dahil olacak şekilde hepsi mixing üzerinden cezalandırılır. Son örnekte ne kadar ihlali uyarmak için yapılmış bir şey bile olsa, kendisinin yaptığı da bir ihlaldir bu sebepten dolayı şikayet açıldığı taktirde o da cezalandırılır.
Ayrıca benzetmeler emoteyi detaylandırmak için yapılır, abartıya kaçılmadığı sürece yani; " * Louisa Roux Recep İvedik gibi güler. " ( saçma bir örnek oldu da anlatmaya çalıştığımı anlamışsınızdır aklıma örnek gelmedi. )
Şeklinde emoteler haricinde bir problem olmuyor.
Aynı zamanda da, " * Karnı acıkmıştır. ( Louisa Roux )" emotesi şikayet açıldığı taktirde zaten Metagaming olarak cezalandırılıyor.
Kısacası ben tam olarak ne istediğini anlamadım. Zaten cezası uygulanıyor. Ayrıca cezalandırmalar da kişinin leveline ve daha önceki sicillerine bağlı doğrultuda süre artışı veya insiyatif şeklinde değerlendiriliyor.
Eğer senin isteğin politikalarda bunun yazılması ise, tabi olabilir. İnsanlar biraz daha bilgilenir fakat sanmıyorum yani bir fark olacağını. Anlayan kişi gayet açık bir şekilde anlayabilir. Emotelerin IC bir chat olduğunu ve OOC konuşmaması gerektiğini, karşısındakinin anlayamadığı şeyleri /do ile belirtmemesi gerektiğini anlayabileceğini düşünüyorum.
Yanlış anladığım, kaçırdığım veya benim düşünceme ters olan bir düşünceniz var ise beni etiketleyerek belirtirseniz bu konu üzerinde biraz daha tartışmak isterim.
@WaueQx FG'lik yaptığım dönemde bizzat Lonnely emote kanallarının IC veya OOC bir kanal olarak sayılmadığını söyleyerek beni uyarmıştı ve amacı dışında kullanımların Non RP kapsamında cezalandırılması gerektiğini söylemişti. Yani /do'dan role devam et vb. şeyler yazılırsa mixing olarak sayılmıyor, Non RP'den cezalandırılıyor. ARGE içerisinde son dönemlerde artan emote şikayetlerinden dolayı bu tip durumlara netlik kazandırılması gerektiğini, yeni bir politika oluşturularak emoteun ne olduğunun tanımlanması ve tanıma uymayan tüm emoteların cezalandırılması gerektiğini belirttim.
Emoteda metagaming dediğiniz gibi yasak, bunu zaten ARGE'de belirtiyorum. Fakat;
* James Wolmark aklından Nicholas'ın nasıl bir asalak olduğunu geçirir. - Bu emote MG kapsamında cezalandırılırken,
* Başı ağrıyor. (( James Wolmark )) - Bu emote de MG kapsamına girmesine rağmen role etki etmediği için uyarılıyor. Çünkü sicilde böyle önemsiz bir olay için MG gibi ciddi bir sicil ve gereksiz bir uzun süre bulunacak.
ARGE'de MG için rollerin gidişatına etki edebilecek veya karşı tarafı kışkırtmaya yönelik emoteların MG kapsamında cezalandırılmaya devam etmesi gerektiğini belirttim. İkinci örnekteki gibi soyut, karakter gözü ile görülemeyecek emotelar ise şikayet edilen karakterin seviyesine bağlı olarak ya uyarılacak ya da emote hatası olarak cezalandırılacak. Emote hatası gibi siciller pek önemsenen siciller olmaz. Dolayısıyla her ikisinin MG olarak cezaladırılması hoş olmaz. Böyle bir şeyin yapılma şeyi de en temelde hatalı emote gibi bir kuralın tanıma uymayan tüm hatalı emoteları engelleyecek olmasından kaynaklı.
Verdiğim maddeler yalnızca örnek ihlaller. Tanıma uymayan tüm emotelara işlem uygulanacak. Sadece madde olarak belirttiklerim yasak olmayacak.
Geçmiş zaman emote şeklini kullanmak çok sorun yaratmaz, rol gidişatını değiştirmediği sürece.
Bunu zaten belirttim, kendi başınıza story rp vb. çevirirken tabii kullanırsınız. Fakat ne olursa olsun bir kişiye karşı rolde kullanırsanız bu öncelikle tanıma uymayan bir emote (emotelerin anlık durumları belirtmesi gerekirken geçmiş/gelecek zamanı belirtiyor) iken ek olarak da büyük ihtimalle PG ihlaline neden olacak emote hataları doğuracaktır.
-
Emotelerde Mixing ve Metagaming'den cezalandırılma zaten mevcut. Bunu politiklarda; "emotenize şunu yazarsanız mixing olur." biçiminde açıklamasına gerek yok. Oyuncular, emotelerin IC bir şey olduğunu biliyor olmalı ve ona göre hareket etmeli. Mixing tanımında, IC ve OOC'yi yanlış kullanmak IC bir şey üzerinden OOC konuşmak vb. şeklinde açıklanmış zaten. Dediğim gibi cezalandırma mevcut. Eğer şikayet açıp kanıtlara şöyle bir ss sunarsan;
" * kardeşim refuse-rp yapma admin geliyor, devam edersen şikayet açacağım. ( Louisa Roux ) "
" * üstümü emotesiz arayamazsın admin çağırdım. ( Louisa Roux ) "
Hatta ve hatta,
" * /do ooc konuşma kanalı değildir. Rol bölmeyin devam edin. ( Louisa Roux ) "
Bu da dahil olacak şekilde hepsi mixing üzerinden cezalandırılır. Son örnekte ne kadar ihlali uyarmak için yapılmış bir şey bile olsa, kendisinin yaptığı da bir ihlaldir bu sebepten dolayı şikayet açıldığı taktirde o da cezalandırılır.
Ayrıca benzetmeler emoteyi detaylandırmak için yapılır, abartıya kaçılmadığı sürece yani; " * Louisa Roux Recep İvedik gibi güler. " ( saçma bir örnek oldu da anlatmaya çalıştığımı anlamışsınızdır aklıma örnek gelmedi. )
Şeklinde emoteler haricinde bir problem olmuyor.
Aynı zamanda da, " * Karnı acıkmıştır. ( Louisa Roux )" emotesi şikayet açıldığı taktirde zaten Metagaming olarak cezalandırılıyor.
Kısacası ben tam olarak ne istediğini anlamadım. Zaten cezası uygulanıyor. Ayrıca cezalandırmalar da kişinin leveline ve daha önceki sicillerine bağlı doğrultuda süre artışı veya insiyatif şeklinde değerlendiriliyor.
Eğer senin isteğin politikalarda bunun yazılması ise, tabi olabilir. İnsanlar biraz daha bilgilenir fakat sanmıyorum yani bir fark olacağını. Anlayan kişi gayet açık bir şekilde anlayabilir. Emotelerin IC bir chat olduğunu ve OOC konuşmaması gerektiğini, karşısındakinin anlayamadığı şeyleri /do ile belirtmemesi gerektiğini anlayabileceğini düşünüyorum.
Yanlış anladığım, kaçırdığım veya benim düşünceme ters olan bir düşünceniz var ise beni etiketleyerek belirtirseniz bu konu üzerinde biraz daha tartışmak isterim.
@WaueQx FG'lik yaptığım dönemde bizzat Lonnely emote kanallarının IC veya OOC bir kanal olarak sayılmadığını söyleyerek beni uyarmıştı ve amacı dışında kullanımların Non RP kapsamında cezalandırılması gerektiğini söylemişti. Yani /do'dan role devam et vb. şeyler yazılırsa mixing olarak sayılmıyor, Non RP'den cezalandırılıyor. ARGE içerisinde son dönemlerde artan emote şikayetlerinden dolayı bu tip durumlara netlik kazandırılması gerektiğini, yeni bir politika oluşturularak emoteun ne olduğunun tanımlanması ve tanıma uymayan tüm emoteların cezalandırılması gerektiğini belirttim.
Emoteda metagaming dediğiniz gibi yasak, bunu zaten ARGE'de belirtiyorum. Fakat;
* James Wolmark aklından Nicholas'ın nasıl bir asalak olduğunu geçirir. - Bu emote MG kapsamında cezalandırılırken,
* Başı ağrıyor. (( James Wolmark )) - Bu emote de MG kapsamına girmesine rağmen role etki etmediği için uyarılıyor. Çünkü sicilde böyle önemsiz bir olay için MG gibi ciddi bir sicil ve gereksiz bir uzun süre bulunacak.
ARGE'de MG için rollerin gidişatına etki edebilecek veya karşı tarafı kışkırtmaya yönelik emoteların MG kapsamında cezalandırılmaya devam etmesi gerektiğini belirttim. İkinci örnekteki gibi soyut, karakter gözü ile görülemeyecek emotelar ise şikayet edilen karakterin seviyesine bağlı olarak ya uyarılacak ya da emote hatası olarak cezalandırılacak. Emote hatası gibi siciller pek önemsenen siciller olmaz. Dolayısıyla her ikisinin MG olarak cezaladırılması hoş olmaz. Böyle bir şeyin yapılma şeyi de en temelde hatalı emote gibi bir kuralın tanıma uymayan tüm hatalı emoteları engelleyecek olmasından kaynaklı.
Verdiğim maddeler yalnızca örnek ihlaller. Tanıma uymayan tüm emotelara işlem uygulanacak. Sadece madde olarak belirttiklerim yasak olmayacak.
Geçmiş zaman emote şeklini kullanmak çok sorun yaratmaz, rol gidişatını değiştirmediği sürece.
Bunu zaten belirttim, kendi başınıza story rp vb. çevirirken tabii kullanırsınız. Fakat ne olursa olsun bir kişiye karşı rolde kullanırsanız bu öncelikle tanıma uymayan bir emote (emotelerin anlık durumları belirtmesi gerekirken geçmiş/gelecek zamanı belirtiyor) iken ek olarak da büyük ihtimalle PG ihlaline neden olacak emote hataları doğuracaktır.
Bilmiyorum, bende yeni forum görevlisi oldum ve sınavda sorulan soru bahsettiğin durumdan birisiydi. Karşılıklı oturan birisinin telefonunda yaptığı şeyi emotelemesiyle alakalı. (instagramdan birisinin gönderisine yorum atmasının emotesi) Metagaming doğru cevaptı fakat... Dediğiniz şeye hala net anlam verebilmiş değilim. :( Mixing ve Metagaming olarak cezalandırılma uygulanıyor, hatta şikayet açtığım birisi mixing olarak cezalandırılmıştı. /do kanalından konuşma sebebiyle.
-
/do Adal_Berto Parayı Alıp Kaçarsa Client Ban + Ck İzni ?
-
Emotelerde Mixing ve Metagaming'den cezalandırılma zaten mevcut. Bunu politiklarda; "emotenize şunu yazarsanız mixing olur." biçiminde açıklamasına gerek yok. Oyuncular, emotelerin IC bir şey olduğunu biliyor olmalı ve ona göre hareket etmeli. Mixing tanımında, IC ve OOC'yi yanlış kullanmak IC bir şey üzerinden OOC konuşmak vb. şeklinde açıklanmış zaten. Dediğim gibi cezalandırma mevcut. Eğer şikayet açıp kanıtlara şöyle bir ss sunarsan;
" * kardeşim refuse-rp yapma admin geliyor, devam edersen şikayet açacağım. ( Louisa Roux ) "
" * üstümü emotesiz arayamazsın admin çağırdım. ( Louisa Roux ) "
Hatta ve hatta,
" * /do ooc konuşma kanalı değildir. Rol bölmeyin devam edin. ( Louisa Roux ) "
Bu da dahil olacak şekilde hepsi mixing üzerinden cezalandırılır. Son örnekte ne kadar ihlali uyarmak için yapılmış bir şey bile olsa, kendisinin yaptığı da bir ihlaldir bu sebepten dolayı şikayet açıldığı taktirde o da cezalandırılır.
Ayrıca benzetmeler emoteyi detaylandırmak için yapılır, abartıya kaçılmadığı sürece yani; " * Louisa Roux Recep İvedik gibi güler. " ( saçma bir örnek oldu da anlatmaya çalıştığımı anlamışsınızdır aklıma örnek gelmedi. )
Şeklinde emoteler haricinde bir problem olmuyor.
Aynı zamanda da, " * Karnı acıkmıştır. ( Louisa Roux )" emotesi şikayet açıldığı taktirde zaten Metagaming olarak cezalandırılıyor.
Kısacası ben tam olarak ne istediğini anlamadım. Zaten cezası uygulanıyor. Ayrıca cezalandırmalar da kişinin leveline ve daha önceki sicillerine bağlı doğrultuda süre artışı veya insiyatif şeklinde değerlendiriliyor.
Eğer senin isteğin politikalarda bunun yazılması ise, tabi olabilir. İnsanlar biraz daha bilgilenir fakat sanmıyorum yani bir fark olacağını. Anlayan kişi gayet açık bir şekilde anlayabilir. Emotelerin IC bir chat olduğunu ve OOC konuşmaması gerektiğini, karşısındakinin anlayamadığı şeyleri /do ile belirtmemesi gerektiğini anlayabileceğini düşünüyorum.
Yanlış anladığım, kaçırdığım veya benim düşünceme ters olan bir düşünceniz var ise beni etiketleyerek belirtirseniz bu konu üzerinde biraz daha tartışmak isterim.
@WaueQx FG'lik yaptığım dönemde bizzat Lonnely emote kanallarının IC veya OOC bir kanal olarak sayılmadığını söyleyerek beni uyarmıştı ve amacı dışında kullanımların Non RP kapsamında cezalandırılması gerektiğini söylemişti. Yani /do'dan role devam et vb. şeyler yazılırsa mixing olarak sayılmıyor, Non RP'den cezalandırılıyor. ARGE içerisinde son dönemlerde artan emote şikayetlerinden dolayı bu tip durumlara netlik kazandırılması gerektiğini, yeni bir politika oluşturularak emoteun ne olduğunun tanımlanması ve tanıma uymayan tüm emoteların cezalandırılması gerektiğini belirttim.
Emoteda metagaming dediğiniz gibi yasak, bunu zaten ARGE'de belirtiyorum. Fakat;
* James Wolmark aklından Nicholas'ın nasıl bir asalak olduğunu geçirir. - Bu emote MG kapsamında cezalandırılırken,
* Başı ağrıyor. (( James Wolmark )) - Bu emote de MG kapsamına girmesine rağmen role etki etmediği için uyarılıyor. Çünkü sicilde böyle önemsiz bir olay için MG gibi ciddi bir sicil ve gereksiz bir uzun süre bulunacak.
ARGE'de MG için rollerin gidişatına etki edebilecek veya karşı tarafı kışkırtmaya yönelik emoteların MG kapsamında cezalandırılmaya devam etmesi gerektiğini belirttim. İkinci örnekteki gibi soyut, karakter gözü ile görülemeyecek emotelar ise şikayet edilen karakterin seviyesine bağlı olarak ya uyarılacak ya da emote hatası olarak cezalandırılacak. Emote hatası gibi siciller pek önemsenen siciller olmaz. Dolayısıyla her ikisinin MG olarak cezaladırılması hoş olmaz. Böyle bir şeyin yapılma şeyi de en temelde hatalı emote gibi bir kuralın tanıma uymayan tüm hatalı emoteları engelleyecek olmasından kaynaklı.
Verdiğim maddeler yalnızca örnek ihlaller. Tanıma uymayan tüm emotelara işlem uygulanacak. Sadece madde olarak belirttiklerim yasak olmayacak.
Geçmiş zaman emote şeklini kullanmak çok sorun yaratmaz, rol gidişatını değiştirmediği sürece.
Bunu zaten belirttim, kendi başınıza story rp vb. çevirirken tabii kullanırsınız. Fakat ne olursa olsun bir kişiye karşı rolde kullanırsanız bu öncelikle tanıma uymayan bir emote (emotelerin anlık durumları belirtmesi gerekirken geçmiş/gelecek zamanı belirtiyor) iken ek olarak da büyük ihtimalle PG ihlaline neden olacak emote hataları doğuracaktır.
Bilmiyorum, bende yeni forum görevlisi oldum ve sınavda sorulan soru bahsettiğin durumdan birisiydi. Karşılıklı oturan birisinin telefonunda yaptığı şeyi emotelemesiyle alakalı. (instagramdan birisinin gönderisine yorum atmasının emotesi) Metagaming doğru cevaptı fakat... Dediğiniz şeye hala net anlam verebilmiş değilim. :( Mixing ve Metagaming olarak cezalandırılma uygulanıyor, hatta şikayet açtığım birisi mixing olarak cezalandırılmıştı. /do kanalından konuşma sebebiyle.
Verdiğimiz her bir örnek zaten MG ihlaline giriyor. Sıkıntı şu; rol akışını değiştirmediği müddetçe cezai işlem uygulanması tercih edilmiyor. Çünkü MG gibi ciddi bir sicil ağır bir süre ile uygulanmak durumunda kalacak. Bunun yerine yeni bir politika eklenerek rol akışını değiştiren durumlarda MG, diğer ufak tip durumlarda da yeni politika başlığında işlem uygulansın ama her iki türlü de büyüklü küçüklü fark etmeksizin hatalı emote kullanılmasın. Emotelar roleplayin tuzudur, kalitesiz tuzlar istemeyiz hiçbirimiz. Zaten önerdiğim yeni politikanın sadece örneklediğim maddeleri değil tüm hatalı emoteleri yasaklaması hedefleniyor.. Mixing konusunda herhangi bir SFG veya HSFG'ye danışabilirsiniz, 3 aydır sunucuda oynamıyorum ben yokken bir şeyler değişmiş olabilir elbet. En son yaşadığım durumlar üzerinden bir öneri yaptım.
/do Adal_Berto Parayı Alıp Kaçarsa Client Ban + Ck İzni ?
/do ooc soz verıyormusunuz.
-
Çok güzel yazmışsın, beğendim. Desteklendin.
-
Emotelerde Mixing ve Metagaming'den cezalandırılma zaten mevcut. Bunu politiklarda; "emotenize şunu yazarsanız mixing olur." biçiminde açıklamasına gerek yok. Oyuncular, emotelerin IC bir şey olduğunu biliyor olmalı ve ona göre hareket etmeli. Mixing tanımında, IC ve OOC'yi yanlış kullanmak IC bir şey üzerinden OOC konuşmak vb. şeklinde açıklanmış zaten. Dediğim gibi cezalandırma mevcut. Eğer şikayet açıp kanıtlara şöyle bir ss sunarsan;
" * kardeşim refuse-rp yapma admin geliyor, devam edersen şikayet açacağım. ( Louisa Roux ) "
" * üstümü emotesiz arayamazsın admin çağırdım. ( Louisa Roux ) "
Hatta ve hatta,
" * /do ooc konuşma kanalı değildir. Rol bölmeyin devam edin. ( Louisa Roux ) "
Bu da dahil olacak şekilde hepsi mixing üzerinden cezalandırılır. Son örnekte ne kadar ihlali uyarmak için yapılmış bir şey bile olsa, kendisinin yaptığı da bir ihlaldir bu sebepten dolayı şikayet açıldığı taktirde o da cezalandırılır.
Ayrıca benzetmeler emoteyi detaylandırmak için yapılır, abartıya kaçılmadığı sürece yani; " * Louisa Roux Recep İvedik gibi güler. " ( saçma bir örnek oldu da anlatmaya çalıştığımı anlamışsınızdır aklıma örnek gelmedi. )
Şeklinde emoteler haricinde bir problem olmuyor.
Aynı zamanda da, " * Karnı acıkmıştır. ( Louisa Roux )" emotesi şikayet açıldığı taktirde zaten Metagaming olarak cezalandırılıyor.
Kısacası ben tam olarak ne istediğini anlamadım. Zaten cezası uygulanıyor. Ayrıca cezalandırmalar da kişinin leveline ve daha önceki sicillerine bağlı doğrultuda süre artışı veya insiyatif şeklinde değerlendiriliyor.
Eğer senin isteğin politikalarda bunun yazılması ise, tabi olabilir. İnsanlar biraz daha bilgilenir fakat sanmıyorum yani bir fark olacağını. Anlayan kişi gayet açık bir şekilde anlayabilir. Emotelerin IC bir chat olduğunu ve OOC konuşmaması gerektiğini, karşısındakinin anlayamadığı şeyleri /do ile belirtmemesi gerektiğini anlayabileceğini düşünüyorum.
Yanlış anladığım, kaçırdığım veya benim düşünceme ters olan bir düşünceniz var ise beni etiketleyerek belirtirseniz bu konu üzerinde biraz daha tartışmak isterim.
@WaueQx FG'lik yaptığım dönemde bizzat Lonnely emote kanallarının IC veya OOC bir kanal olarak sayılmadığını söyleyerek beni uyarmıştı ve amacı dışında kullanımların Non RP kapsamında cezalandırılması gerektiğini söylemişti. Yani /do'dan role devam et vb. şeyler yazılırsa mixing olarak sayılmıyor, Non RP'den cezalandırılıyor. ARGE içerisinde son dönemlerde artan emote şikayetlerinden dolayı bu tip durumlara netlik kazandırılması gerektiğini, yeni bir politika oluşturularak emoteun ne olduğunun tanımlanması ve tanıma uymayan tüm emoteların cezalandırılması gerektiğini belirttim.
Emoteda metagaming dediğiniz gibi yasak, bunu zaten ARGE'de belirtiyorum. Fakat;
* James Wolmark aklından Nicholas'ın nasıl bir asalak olduğunu geçirir. - Bu emote MG kapsamında cezalandırılırken,
* Başı ağrıyor. (( James Wolmark )) - Bu emote de MG kapsamına girmesine rağmen role etki etmediği için uyarılıyor. Çünkü sicilde böyle önemsiz bir olay için MG gibi ciddi bir sicil ve gereksiz bir uzun süre bulunacak.
ARGE'de MG için rollerin gidişatına etki edebilecek veya karşı tarafı kışkırtmaya yönelik emoteların MG kapsamında cezalandırılmaya devam etmesi gerektiğini belirttim. İkinci örnekteki gibi soyut, karakter gözü ile görülemeyecek emotelar ise şikayet edilen karakterin seviyesine bağlı olarak ya uyarılacak ya da emote hatası olarak cezalandırılacak. Emote hatası gibi siciller pek önemsenen siciller olmaz. Dolayısıyla her ikisinin MG olarak cezaladırılması hoş olmaz. Böyle bir şeyin yapılma şeyi de en temelde hatalı emote gibi bir kuralın tanıma uymayan tüm hatalı emoteları engelleyecek olmasından kaynaklı.
Verdiğim maddeler yalnızca örnek ihlaller. Tanıma uymayan tüm emotelara işlem uygulanacak. Sadece madde olarak belirttiklerim yasak olmayacak.
Geçmiş zaman emote şeklini kullanmak çok sorun yaratmaz, rol gidişatını değiştirmediği sürece.
Bunu zaten belirttim, kendi başınıza story rp vb. çevirirken tabii kullanırsınız. Fakat ne olursa olsun bir kişiye karşı rolde kullanırsanız bu öncelikle tanıma uymayan bir emote (emotelerin anlık durumları belirtmesi gerekirken geçmiş/gelecek zamanı belirtiyor) iken ek olarak da büyük ihtimalle PG ihlaline neden olacak emote hataları doğuracaktır.
Bilmiyorum, bende yeni forum görevlisi oldum ve sınavda sorulan soru bahsettiğin durumdan birisiydi. Karşılıklı oturan birisinin telefonunda yaptığı şeyi emotelemesiyle alakalı. (instagramdan birisinin gönderisine yorum atmasının emotesi) Metagaming doğru cevaptı fakat... Dediğiniz şeye hala net anlam verebilmiş değilim. :( Mixing ve Metagaming olarak cezalandırılma uygulanıyor, hatta şikayet açtığım birisi mixing olarak cezalandırılmıştı. /do kanalından konuşma sebebiyle.
Kanka o kural değişeli oldu baya, sen yine de bir seniora falan sor. Non-RP'den atılıyo artık @WaueQx
Ar-ge'yı borayejma açtıysa haklıdır, destek!
-
Çok güzel yazmışsın, beğendim. Desteklendin.
-
destekliyorum
-
Hatalı emote diye bir şey yok. Emote'de Mix, MG, PG gibi kural ihlalleri yapabilirsin. Onlarda açıklanmış zaten kurallarda. Gerekmiyor pek ondan.
-
/do sahis destekliyordur
-
Dediğin şeyi tamamen okudum ve maalesef desteklemiyorum Boran neden diye sorarsan şu yüzden.
Emotelerin tek kalıba sokularak robotsu bir görünüm yaratıp kişilerin edebi ve cümle bilgilerinin yansıtılma imkanının kısaltılmasını desteklemiyorum. Ben emotelerde çeşitli edebi sanatları kullanıyorum bazen bunu da bilerek kendi insanımızdan birtakım ögeler verip bir şeyleri hissettirmek ve iki taraflı memnuniyet sağlamak istediğim için icra ediyorum. Evet yabancı role playi yapıyoruz ama İngilizce karşılığıyla Türkçe konuşuyoruz. Dolayısıyla abartmadan kendi karakterlerimize atıf yapacak Türkçe tasvirlerin ortadan kaldırılması standart bir rol anlayışı meydana getirir. Bende bunu istemiyorum. Herkesin bir rol tarzı emote tarzı olabilir. Soyut olmamalı diyorsun o zaman emoteler çok kısırlaşır. Gelecek zaman emotesi zaten hatalı, geçmiş zaman içinde uzun uzadıya tartışıldı. Yani pg olmamak koşuluyla yapılabilir. Dediklerinin içinde genel çerçevede mantıklı ifadeler var ancak genel bir emote politikasını koyma durumu oyuncuların rol ve ifade zenginliklerini kısırlaştırabilir. Özellikle soyut emote olayına da karşı değilim, pg olmadığı müddetçe soyut ve somut bir durum eş zamanlı ifade edilebilir. İnsanların kendilerini yazı açısından ifade edip kendilerini yazınsal bakımdan geliştirme imkanlarının tahdit edilmesini doğru bulmuyorum. Bu hususta gevşek politika, determinist bir politikaya genel oyuncu kitlesi bakımından daha fazla tercih edilmelidir. Neticede bu şekilde gündelik hayatlarında yazısını geliştirebilen insanlar doğuma imkanı var. Neden bu güzel vaziyetin oluşmasına mani olunsun ki?
-
/do hediyealdan 250 çıktığı için üzülmüstür
-
/do sahis destekliyordur