Ziyaretçi

Selam ziyaretçi, Rina Roleplay forumuna hoş geldin. Rina Roleplay, Grand Theft Auto: San Andreasın multiplayer istemcisi "SAMP"ın, Türkiyedeki en büyük sunucusudur ve en büyük roleplay platformudur. Eğer Rina Roleplay forum üyeliğin varsa lütfen Giriş Yap veya üyeliğin yoksa hemen Kayıt Ol.

LSFMD El Kitabı - Los Santos Fire & Medical Departmanı El Kitabı - LSFMD Manuel - LSFMD El Kitapçığı - LSFMD Temel Bilgiler



LOS SANTOS FİRE AND MEDİCAL DEPARTMENT MANUAL



Los Santos Fire And Medical Department El Kitapçığı


Los Santos Fire & Medical Department, çeşitli ve zorlu toplumu korur.Tüm halkı korumak sorumlulukları arasındadır.Oluşum Fire ve Medical olmak üzere iki katagoriye ayrılır.Fire bölümü yangın,trafik kazaları gibi olaylarla ilgilenir.Medical hastalık,yaralanma gibi olaylarla ilgilenir.

     



DEPARTMAN

001. DEPARTMAN YAPISI Los Santos İtfaiye Departmanı yaşamı ve mülkiyeti korur, kamu güvenliğini teşvik eder ve canlı yaşamını riske sokan sağlayıcıları müdahale ederek önleme, hazırlıklı olma ve toparlanma taahhüdüyle ekonomik büyümeyi teşvik eder. Los Santos İtfaiye Departmanı olarak teknolojik, sofistike ve metrik olarak hizmet verip, ortaklığa odaklanarak Yangından Korunma ve Acil Sağlık Hizmetleri sunuyoruz.

002. MOTTO “Cesaret, Dürüstlük ve Gururla Hizmet Etmek” sloganımız, departmanımızın temel değerlerini vurgular ve çalışanlarımızın her birini günlük işlerinde yönlendiren şeydir.

003. VİZYON Kabul edilebilir düzeyde acil bakım ve yangın çıkmasını önlemek,
vatandaşlarımıza en uygun maliyetle koruma sağlamak.

004. MİSYON Tüm yangınlara, tehlikeli madde olaylarına, karada ve denizde yapılan kurtarmalara müdahale ederek topluluğumuz için en yüksek kalitede kamu güvenliğini sağlamaya kararlıdır; can, mal ve çevreyi kurtarmak. Bu görevi, güvenliği teşvik ederek ve iyi donanımlı, yüksek eğitimli ve motive olmuş profesyonel itfaiyeciler ve kurtarma personelinden oluşan bir gücü koruyarak gerçekleştireceğiz; yangın önleme ve kamu güvenliği eğitim programlarını teşvik ederken.

005. GÖRÜŞ Los Santos Fire Departmanı, topluluğumuzun değişen ihtiyaçlarını karşılamak ve ülkemizdeki büyüklüğümüzün en iyi Yangın Kurtarma Departmanı olmak için sürekli çaba gösterecektir. Bunu, modern ve teknolojik olarak gelişmiş bir Yangın Kurtarma Departmanı sağlayarak, yüksek düzeyde hazır bulunarak ve tüm personelimizin mesleki gelişimine ve eğitimine odaklanarak başaracağız.

"İki Yüzyıldan Fazla Bir Süredir Los Santos şehrini Gururla Korumak"

006. TEMEL DEĞERLER

006.1 Profesyonel Mükemmellik Akıllı, iyi eğitimli, alçakgönüllü, yetkin, çalışkan, güvenli üyelerimiz aracılığıyla iç ve dış müşterilerimiz için en yüksek profesyonellik standartlarını sağlamaya kendimizi adadık. Sürekli hazır olma durumunu temin ederek, kariyerimizin her alanında sürekli eğitimin profesyonel mükemmelliği desteklediğine inanıyoruz.

006.2 DÜRÜSTLÜK Dürüstlükle hizmet ederiz. Halkın güvenine değer veriyoruz ve dürüst ve etik davranışlara bağlıyız. Kendimizi bu değerden sorumlu tutuyoruz. Kuruluşumuza ve topluluğumuza kişisel bir bağlılığa inanıyoruz.

006.3 ÇEŞİTLİLİK VE SAYGI Topluluğumuzun çeşitliliğini benimsiyor, onlara saygı duyuyor ve katkılarına değer veriyoruz. Herkese en yüksek derecede haysiyet, eşitlik ve güvenle davranmaya kendimizi adadık. Herkese şefkatli ve üstün hizmet vereceğiz.

006.4 SAĞLIK VE GÜVENLİK Hayatımız, sağlığımıza ve güvenliğimize bağlıdır. Kamu güvenliği uzmanları olarak, kendimizi zarar ve tehlike altındakiler arasına yerleştirmemiz istenebileceğini anlıyoruz. Kurtarılabilecek bir hayatı kurtarmak için bu riski kabul ediyoruz. İş sorumluluklarımızı yerine getirirken en üst düzeyde sağlık ve güvenlik taahhüt ediyoruz.

006.5 EKİP ÇALIŞMASI VE LİDERLİK Kurumun her seviyesindeki üyelerin girdilerini ve görüşlerini araştırır ve bunlara değer veririz. Ekip çalışması, departmanın işgücü/yönetim sürecini yönlendirir. Halka hizmeti geliştirmek ve güvenli ve etkili bir çalışma ortamını sürdürmek için yerel ve bölgesel olarak işbirliği yapmak için birlikte çalışmak. Tüm üyelerin başkalarına rehberlik etme görevi olduğuna inanıyoruz.

006.6 TOPLULUK Hepimizin hem hayat kurtarma hem de değiştirme yeteneği vardır. Yardım çağrıları birçok şekilde olabilir. İş sorumluluklarımızı yerine getirerek ve toplum katılımını güçlendirerek topluluğumuza aktif katılım sağlamayı taahhüt ediyoruz.

006.7 YENİLİK Gelenek, yenilik ve değişim yoluyla zenginleştirildi ve geliştirildi. Müşterilerimizin ve üyelerimizin sürekli gelişen ihtiyaçlarına yanıt vermede ve bunları karşılamada değişimin değerini biliyoruz. Hizmet ettiklerimize fayda sağlayacak yenilikçi ve ilerici düşünce yoluyla değişimi ilerletmeye kararlıyız.

006.8 İLETİŞİM Ortak bir ilgi ve bağlılığı paylaşıyoruz, ancak olaylara çeşitli perspektiflerden bakabiliriz. İletişimin organizasyonumuzun bütünlüğü ve performansı için gerekli olduğuna inanıyoruz.


İTFAİYE ŞEFİNDEN HOŞGELDİNİZ MESAJI

Los Santos Fire And Medical Department
[Los Santos Fire Department]
Fire Station-11 Market Headquartes
www.lsfd.gov 600-1000

Sevgili Vatandaş,

Los Santos İtfaiye Departmanı web sitesine hoş geldiniz. Web sitemizi ziyaret etmek için zaman ayırdığınız için teşekkür ederim ve Fernandina Sahili İtfaiye Departmanının profesyonel itfaiyecilerinden hoş geldiniz.

Los Santos İtfaiye Departmanının birincil görevi, topluluğumuza ve ziyaret edenlere en yüksek kalitede kamu güvenliğini sağlamaktır. Bu misyon, ancak bölümümüz bünyesindeki profesyonel kadronun toplu çabalarıyla gerçekleştirilebilir.

Sitemizin amacı, sizi İtfaiyenizin üyeleriyle tanıştırmak, departman tarafından sağlanan hizmetler hakkında bir açıklama yapmak ve Fernandina Beach sakinlerine ve ziyaretçilerine kamu güvenliği bilgisi sağlama aracı olarak hizmet etmektir.

Los Santos İtfaiye Departmanının sakinlerimize ve ziyaretçilerimize sağladığı hizmetler, aşağıdakileri içeren bir tüm tehlike müdahale sistemidir; yangın söndürme, ileri yaşam desteği/acil sağlık hizmetleri, yangın önleme ve kamu güvenliği eğitimi, okyanus kurtarma, özel operasyonlar ve acil duruma hazırlık. Her üye, Florida Eyaleti tarafından İtfaiyeci/Acil Tıp Teknisyeni veya İtfaiyeci/Paramedik olarak profesyonel olarak eğitilmiş ve sertifikalandırılmıştır ve birçok ek uzmanlık sertifikasına sahiptir.

İki itfaiye istasyonuyla faaliyet gösteriyoruz, tam kadroluyuz ve 24 saat hizmet için acil ve acil olmayan çağrılara yanıt vermeye hazırız. Bu İtfaiye Departmanı üyeleri, topluluğumuza ve ziyaretçilerine şefkat, onur ve dürüstlük konusunda güçlü bir bağlılığa sahiptir. Bu web sitesinin size bilgilendirici kamu güvenliği mesajları ve güncellemeleri sunacağını umuyoruz. Sakinlerimize karşı duyarlı ve hesap verebilir olmaya inanıyoruz ve Los Santos Şehri'ne hizmet etmekten onur duyuyoruz. İtfaiye istasyonlarınız her zaman açıktır ve ihtiyacınız olan bir şey olursa uğramanızı veya itfaiyecilerinizle tanışmanızı öneririz.

Sorularınız, yorumlarınız veya endişeleriniz için lütfen benimle telefon veya e-posta yoluyla iletişime geçin. Bölüm web sitemizi beğeneceğinizi ve güncel bilgiler, duyurular ve bültenler için düzenli olarak kontrol edeceğinizi umuyoruz.

Ziyaret ettiğiniz için teşekkürler!

Saygılarımla,
Fire Chief Polina Munoz
Polina Munoz


ORGANİZASYON YAPISI

010. Los Santos İtfaiyesi her biri 'Büro' olarak adlandırılan üç bölüme ayrılmıştır. Her Büro içindeki birimin amacına uygun çeşitli bölümleri vardır. Bu organizasyonumuzun yönetimine ve yardımcı olmak için kullanılır.

The Administration Bureau departman personeli tarafından sergilenen istenmeyen davranışları veya davranışların araştırılmasından sorumludur. Departman ve halk arasında toplam şeffaflığı sağlamak ve diğer birçok idari görev ve sorumluluğu vardır. The Training and Support Bureau mevcut departman çalışanlarının eğitiminin yanı sıra departmanın bir parçası haline gelen işe alımdan ve eğitiminden sorumludur. The Operation Bureau departmanın İtfaiye İstasyonlarını denetlemekten ve Metropolitan Fire Communications Division için güncel protokol ve prosedürleri korumaktan sorumludur.

010.1 Administration Bureau
  • Professional Standards Division
  • Human Resources Division
  • Employee Relations Division
010.2 Training and Support Bureau
  • Firefighter Recruitment Section
  • Recruit Services Section
  • In Service Training Section
010.3 Operations Bureau
  • Hazardous Materials
  • Air Operations Division
  • Lifeguards Division
  • Tactical Emergency Support
  • Arson Counter Terorist Support Unit
  • All Saints General Hospital


TELSİZ KODLARI

020. TELSİZ KULLANIMI Telsiz kullanırken kısa ve net bir şekilde belirtmelisiniz. Telsiz kodlarını kullanmak personel tercihine bağlıdır. Kodları kullanarak telsiz vermeniz daha kolaylık sağlamaktadır.

021. OPERATÖR Departman içi ofis bölümünde çalışan, personellerin talep ve isteklerini yanıtlamak ve çözmektir.

022. DEPARTMANLAR ARASI İLETİŞİM Departmanlar arasında yardımlaşma ve soruları yanıtlandırmak için kullanılan telsiz kanalıdır. Kanalı sadece süpervizörler kullanabiliyor, ancak olmadığı durumlarda başka personellerde kullanabilir.

023. TELSİZ KODLARI
KOD-99 Son anons hatalı dediklerimi dikkate almayın.

KOD-01 Mesai başlangıcı
KOD-02 Mesai bitişi

024. DEVRİYE KODLARI

20-05 Devriye Başlangıcı
20-10 Devriye Bitişi

20-03 İhbara/desteğe yönelmek (LSMD)
20-04 Olay Yerine Varıldı
20-66 Yolda yaralı buldum araçtan iniyorum.
20-77 Hasta/Yaralı ambulansta, sirenler açık bir şekilde ASGH'a dönüş sağlıyoruz.
20-88 Olaya müdahale edildi.Vardiyama devam ediyorum.

20-71 Mola Başlangıcı
20-81 Mola Bitişi

87 Bulunduğumuz bölge
08 Çağrılara açığım
07 Çağrılara kapalıyız/Moladayız

025. DESTEK KODLARI

10-20 ASGH Gerekli
10-30 ARSON Gerekli
10-40 AİR Gerekli
10-50 TEMS Gerekli

10-913 LSMD Gerekli
10-911 LSPD Gerekli
10-911B LSPD Gerekli (Hayati Tehlike)


RÜTBELER VE YETKİLERİ

030. FİRE CHİEF Los Santos Fire Department içinde en yüksek otoriteyi üstlenir. Yönetim kurulu ile birlikte önemli analiz ve doğrulamalarla bölümün temel idari kararlarını almakla yükümlüdür. İtfaiye Şefi, tüm İtfaiye konularında nihai yetkilidir. Başlıca sorumlulukları arasında 6,5 ​​milyon dolarlık işletme bütçesinin etkin yönetimi, tüm Departman politika ve prosedürlerinin oluşturulması, mali ve mali kaynak analizi, halkla ilişkiler ve komşu kurumlarla departmanlar arası irtibat yer almaktadır. Ayrıca, Departmanın her zaman iş güvenliği ile ilgili yerel, eyalet ve federal düzenlemelere ve emri altındakilerin tıbbi ve yasal yükümlülüklerine tam olarak uymasını sağlamaktan sorumludur.

031. DEPUTY FİRE CHİEF Şef Yardımcısı İtfaiye Şefi ile Bölümün genel işleyişinin sorumluluklarını paylaşan bir yönetim rolü üstlenir. Hem Yangın Önleme hem de Yangın Söndürme Bölümünün verimli ve güvenli çalışmasından birinci derecede sorumludur ve Kasabadaki EMS operasyonlarının başıdır. Ayrıca bütçe konuları ile ilgilenmekte ve insan gücü, araç ve ekipman tedarikinden sorumlu olmaktadır.

032. ASSİSTANT FİRE CHİEF Deputy Şef ile aynıdır, Şef Yardımcısı İtfaiye Şefi ile Bölümün genel işleyişinin sorumluluklarını paylaşan bir yönetim rolü üstlenir. Hem Yangın Önleme hem de Yangın Söndürme Bölümünün verimli ve güvenli çalışmasından birinci derecede sorumludur ve Kasabadaki EMS operasyonlarının başıdır. Ayrıca bütçe konuları ile ilgilenmekte ve insan gücü, araç ve ekipman tedarikinden sorumlu olmaktadır.

033. BATTALİON CHİEF Tabur Şefleri tümen amirleridir. Yangın söndürme bölümünün günlük işleyişinden sorumludurlar. Görevleri, görev atamaları ve personel planlaması, tatil ve fazla mesai işlemleri, stok ve envanter kontrolü, eğitim koordinasyonu gibi idari işlevleri içerir ve tüm bölüm politika ve prosedürlerinde nihai otorite olarak hareket eder. Tüm yapı yangınlarında ve büyük acil durumlarda, Tabur Şefi Olay Komutanı ve Operasyon Direktörü rolünü üstlenir.

Tabur Şefi olabilmek için en az 2 yıllık Yüzbaşı olmanız, İtfaiye Subayı II sertifikasına sahip olmanız ve yazılı ve sözlü sınavı başarıyla geçmeniz gerekir. Tabur Şefi rütbesine yükselmek ortalama 18-23 yıl sürer.

034. CAPTAİN II Bu biraz nadir bir rütbe atamasıdır. Bazı departmanlarda Teğmen bulunmayabilir, bunun yerine "Kaptan" ve "Kıdemli Kaptan" rütbeleri bulunur.

035. CAPTAİN Kaptanlar bölüm liderleridir. İtfaiyeciler tarafından gerçekleştirilen günlük görevleri denetlerler ve yokluğunda Tabur Şefi rolünü üstlenirler. Kaptanlar, Tabur Şefinin emirlerini yerine getirir ve Bölüm ve Bölüm politikasına kesinlikle uyulmasını sağlar. Program değişiklikleri, günlük kadro hazırlama, görev atama değişiklikleri ve tatil planlaması gibi günlük idari işler, görev Kaptanının sorumluluğundadır. Kaptan ayrıca hat personeli ile Tabur Şefi arasındaki emir-komuta zincirinde aracılık yapar - vardiya sorunları ve sorunlar genellikle Kaptan tarafından çözülür.

Kaptan olabilmek için en az 2 yıllık Teğmen olmanız, İtfaiye Görevlisi II sertifikasına sahip olmanız ve yazılı ve sözlü sınavı başarıyla geçmeniz gerekir. Kaptan rütbesine yükselmek ortalama 15-20 yıl sürer.

036. LİEUTENANT Teğmenlerin rolleri öncelikle liderliktir. Genellikle kurtarma aracından sorumlu memurlar ve kurtarma ekibidir. Küçük ve orta ölçekli olaylar sırasında operasyonları yönetirler ve olay yeri yönetiminden sorumludurlar. Teğmenler, hasta bakımında aktif rol alır ve yangın yerindeki saldırı ekibinin ekip lideri olarak işlev görür. Kıdemli Teğmenler, Kaptan'ın yokluğunda Vardiya Kaptanının sorumluluklarını üstleneceklerdir. Çoğu Teğmen, Paramedik lisansına sahiptir ve tüm tıbbi olaylarda kıdemli tıbbi otorite olarak çalışır.

Teğmen olabilmek için Bölümde en az 5 yıl kıdeme sahip olmak, en az 5 yıl Mühendis olmak, İtfaiye Memuru I sertifikasına sahip olmak ve yazılı ve sözlü sınavı başarıyla geçmek gerekir. Teğmen rütbesine ulaşmak ortalama 10-12 yıl sürer.

037. SERGEANT Süpervizör olarak da adlandırılan saha personelleri esas olarak Los Santos'taki nüfusun taleplerini karşılamaktan sorumludur ve bu şekilde kentin nüfusu ile en büyük iletişim, temas ve birlikte yaşamayı sunan LSFD rütbesidir. Yani, her zaman mevcut olacak ve herkesin günlük yaşamında bulunacak olan kıdemdir, çünkü her zaman olaylara ilk cevap verecekler ve mümkün olan en iyi şekilde iyi bir iş çıkartacaklardır, Her zaman mümkün olan en iyi hizmeti vermek zorundadırlar.

038. SENİOR PARAMEDİC Diğer tüm personel ile doğrudan temas halinde olan bir denetim pozisyonu olarak kabul edilir ve bununla birlikte, alt kıdemlerinin raporlarında hataları gösterme ve düzeltme görevi bulunmaktadır. Ayrıca, söz konusu personelleri içeren sorunları çözemezseniz, bunu tamamen ortadan kaldırmak için üstlerinize iletmelisiniz.

039. PARAMEDİC I-II-III Departman içinde orta düzeyde bilgi sahibi olan personeli temsil eder. Faaliyet gösterdiği sektörde derinleşen ve profesyonelleşen bir rütbedir.
LSFD'nin mükemmel ve yetkin bir üyesi olduğu için birçok vatandaşın güvenliğini garanti etmelidir. Ayrıca, bu pozisyondan Firefighter - EMT rehberlik edebilirsiniz.

Paramedik olmak için lisanslı bir Temel EMT olmanız, akredite bir Acil Tıp okuluna gitmeniz, en az 550 klinik saati tamamlamanız ve bir Eyalet veya Ulusal Sınavı başarıyla geçmeniz gerekir. Lisanslı bir Paramedik olmak yaklaşık 8 -12 ay sürer.

040. EMT EMT, Acil Tıp lisans düzeyidir. EMT lisansına sahip bir kişi, bölgesel tıbbi kontrol doktorunun yönlendirmesi ve yetkisi altında temel yaşam desteği düzeyinde acil tıp uygulama konusunda eğitilmiş ve yetkilendirilmiştir. EMT becerileri arasında CPR, temel kardiyak ve hava yolu yönetimi, temel yumuşak doku ve kas-iskelet stabilizasyonu ve temel kanama kontrolü yer alır.

EMT olmak için, akredite bir Acil Tıp fakültesine gitmeli, en az 194 klinik saati tamamlamalı ve bir Eyalet veya Ulusal sınavı başarıyla geçmelisiniz. Lisanslı bir EMT olmak yaklaşık 3-6 ay sürer.

041. PROBATİONARY FİREFİGHTER Bu, itfaiyedeki en temel giriş seviyesi sıralamasıdır. İtfaiye akademisindeki eğitiminizi tamamladıktan sonra, işe alım sürecinden geçin (itfaiyeci görüşmesi, geçmiş kontrolleri ve uyuşturucu taraması dahil) buradan başlayacaksınız.

Sıralamada ilerlemek için gerekli tüm becerileri öğrendikçe, belirli bir süre için “denetimli” olacaksınız. Denetimli serbestlik süresince, sizden üstünüzdekilerden talimat almanız istenecektir. Eğitiminiz boyunca kıdemli bir itfaiyeci tarafından gölgelenebilirsiniz.


BİRİM KODLARI

050. STAFF
  • İşleyiş, saha yönetimi ve gözleminde kullanılan birimdir.
  • Divizyon veya kişisel araçlarda kullanılmaktadır.
  • İtfaiye Şefi tarafından birim kodu atanmaktadır.
051. COMMANDER
  • Şehir içerisinde bulunan devriyeleri gözlemlemek, süpervizör olmadığı durumlarda sahayı denetlemek için kullanılmaktadır.
  • Süpervizör ve üzeri kullanabilmektedir.
052. RESCUE
  • Genel devriye arabasıdır. 911 Çağrılarını yanıtlama, yaralıları tedavi etme, destek isteklerini karşılama.
053. BRUS PATROL
  • Şehir veya şehir dışında uygunsuz, izinsiz yapılan graffitileri temizleme, departman araç bakım ve tamiri için kullanılmaktadır.
054. CORONER
  • Talep doğrultusunda yollanan ve ölüleri alan birimdir.
055. ENGINE
  • Talep doğrultusunda veya yangın durumlarında; kullanılan trafik kazaları veya soğutma işlemleri için kullanılan birimdir.
056. TRUCK
  • Talep doğrutusunda veya yangın durumlarında; trafik kazaları, yüksek yerlere erişim ve su depolamak için kullanılan birimdir.


ÜNİFORMALAR

        060. Firefighter EMT - Firefighter Paramedic kıdemlerinde bulunan personeller bulunmaktadır.

        061. Tüm birimlerin giyebildiği, yangınlarda, trafik kazalarına giderken veya brush patrol devriyesi atarkende giyilebilmektedir.

        062. Süpervizör ve üstünde bulunan rütbelerin giydiği üniformadır.


ARAÇLAR VE ARAÇ KULLANIMLARI

070. RESCUE RESCUE, kırmızı renkte devriye ve hasta nakil aracıdır. Bu araçta çalışan sağlık görevlileri kaliteli halk sağlığı sağlayacak biçimde eğitilmiştir.

071. BATTALİON BATTALION, süpervizör arabasıdır. LSFD üyelerinin saha denetim aparatlarına sahip SUV'leridiri ve bazı durumlarda ise bir kontrol noktası oluşturur.

072. ENGINE ENGINE, motorlu ve üçlü kombinazyonlu yangın yönetim aracıdır, yani bu araçlar su pompalayabilir, su taşıyabilir ve hortumları taşıyabilirsiniz. Aracın deposu 12 bin litreye yakın su depolar.

Bu araçlar, şehrin yangın sisteminin çekirdeğinin bir parçasıdır. Olası bir yangın veya taşıt kazaları gibi yerlerde çeşitli ihtiyaçlar için tasarlanmıştır.

073. TRUCK TRUCK, yanındaki dolaplar sayesinde bir çok ekipmana ev sahipliği yapar. Üzerindeki merdiven sayesinde ulaşılamaz çoğu yere ulaşmak mümkündür. Depo kısmı ENGINE aracına göre daha büyüktür. İçerisinde 16 bin litreye kadar su taşıyabilir.

Bu araçların en büyük özelliği, 38 metreye kadar uzanan bina yangınlarıyla savaşması ve yüksek yerlerde kapana kısılmış vatandaşları kurtarmaktır.

074. BRUSH PATROL BRUSH PATROL, bu aracın yangınlarda çok büyük bir rolü olmasada önemli bir rolü bulunuyor. Bir barikatlandırma aracıdır. İçerisinde bulunan katlanabilir barikatlar sayesinde sivillerin yangına yaklaşmasını önleyebilirsiniz.

075. CHUFF CHUF, TEMS biriminin bir aracıdır. Aracın dışındaki katmanında bulunan zırh sayesinde mermi geçirmez bir araçtır. Aracın ağırlığı 60-70 ton civarlarındadır bundan dolayı çok yavaştır.

076. FOAM FOAM, AİR biriminin bir aracıdır. Araç büyük ve ağır bir araçtır. Arabanın arka tarafında bulunan aparat asıl ağırlığı sağlamakla birlikte uçak enkazlarını taşımada görevli bir arabadır. Ağırlığı CHUF aracından daha fazladır.

077. LIFE LIFE, LİFEGUARD biriminin bir aracıdır. Araç küçük, dört tekerli bir taşıttır. Sahillerde kolaylıkla yol katetmeğe yaramaktadır. Ayrıca kısa sürede müdahale imkanı sağlamaktadır.


YANGIN ÖNLEME

080. SORUMLULUKLARIMIZ

Los Santos İtfaiye Departmanının Yangın Önleme Bölümü, Santos Yasası veya İdari Kanun tarafından zorunlu kılınan bir dizi faaliyetten sorumludur. Yangın Önleme Bölümü personeli, Şehirdeki hem yeni hem de mevcut yapıları içeren tüm inşaat faaliyetleri için yangın yönetmeliğine uygunluğunu belirlemek için hem plan incelemesi hem de saha incelemeleri gerçekleştirir. Yangın Önleme Bölümü ayrıca Santos Yangın Önleme Yasasının geçerli hükümlerini uygulamak için Bölüm 633 Santos Tüzüğünün gerektirdiği şekilde Şehirdeki tüm binaların planlı veya periyodik yangın güvenliği denetimlerini gerçekleştirir. Ek olarak, Şehirdeki tüm yangın hidrantlarının belirlenmesi ve haritalandırılması ve Yangın Kanunu ve Arazi İmar Kanunu gerekliliklerinin karşılanıp karşılanmadığını belirlemek için geliştirme uygulamalarının gözden geçirilmesi de dahil olmak üzere bir dizi ilgili işlevi yerine getiriyoruz.


EV & OFİS İLK YARDIM SETİ


090. İLAÇLAR

  • Antibiyotik merhem
  • Aspirin ve/veya ağrı kesici ilaçlar
  • İshal ilacı
  • Göz damlası
  • Soğuk algınlığı/öksürük ilacı
  • Antihistaminikler (Benadryl)
  • Böcek ilacı
  • Kulak ve burun damlaları
  • Oksijenli su
  • Cilt dezenfektan spreyi
  • NOT: Reçeteli ilaçlar pahalıdır ve çanta/deponuzda kötü gitmelerini istemezsiniz. basitçe bir şişe daha ilaç alın ve saklayın, serin ve karanlık bir yerde. Bu şişeyi kullandıktan sonra geri dönüştürmek için çantanızda/deponuzda saklayın.
091. TIBBİ MALZEMELER

  • Büyük ve küçük yara bantları
  • Tıbbi lateks eldivenleri
  • Ameliyat maskesi
  • Anında soğuk ve ısı paketleri
  • Sıkıştırma bandajları(ACE)
  • Kelebek bandajları
  • Gazlı bez pedleri "4x4"
  • Pamuklu çubuklar
  • Yapışkan bant 2
  • "2 & 4" Genişliğinde steril bandaj ruloları
  • Askı vb. için üçgen bandaj. Her kareyi iki zıt köşeden ikiye kesin. Her birinin iki kenarı aynı uzunlukta olan iki özdeş üçgen elde etmelisiniz. Bandajı kullanmadan önce sterilize edin ve ettiğinize emin olun.
  • Dil bastırıcıları (buzlu şeker çubuklar)
  • Atel malzelemesi
  • Temizleme Solüsyonları, Çamaşır Suyu Spreyi


AİLE DEPREM PLANI

100. EVDEKİ EN GÜVENLİ YERLER

Deprem sırasında cihazlardan, ağır mobilyalardan uzak durun. Büyük cam bölmeler, ağır nesnelerin tutturulduğu raflar ve duvar kaplaması (örneğin şömine); bu öğeler eğilim, düşmek veya kırılabilir ve yaralanabilirsiniz. Genellikle koridorlar güvenli olan yerlerdir veya çok fazla nesnenin olmadığı bir yer olabilir. Mutfaklar ve garajlar genel anlamda en tehlikeli olan yerlerdir.

101. ÇIKIŞLAR VE ALTERNATİF ÇIKIŞLAR

Çıkmak için her zaman mümkün olan tüm yolları bilmeniz gerekmektedir. Ev ve işyerlerinde acil durumlarda çıkabileceğiniz güvenli çıkışları keşfetmeniz, sadece çok acil durumlarda pencereye yönelmeniz gerekmektedir.

102. VANALARI KAPATMA YERİ

Su, gaz ve elektrik vanalarını olduğu yeri ve nasıl kapatılacağını bilmelisiniz. Aynı şekilde bunların nasıl çalıştıralacağınıda öğrenmeniz gerekmektedir. Eğer emin değilseniz kamu şirketiniz ile iletişime geçmelisiniz.

103. ÖZEL HÜKÜMLER YAPIN

104. YAŞLI, ENGELLİ VEYA ALTINDAKİ KİŞİLERİN İLAÇ TEDAVİSİ

Bahsedilen bu insanlar depremden sonra hareket etmekte zorlanabilirler. O tip durumlarda şoka girmeye kişiler yardımıyla tahliye edilmeleri gerekmektedir. Ayrıca özel gıdalarınızı veya ilaçlarınızı bu özel hükümlerin tedarikini birkaç günlük olduğundan emin olun.

105. İNGİLİZCE KONUŞAMAYAN KİŞİLER

İngilizce konuşamayan insanlar genellikle bilgi için ailelerine veya arkadaşlarına güvenirler. Eğer aileleriyle veya arkadaşlarıyla ayrılmışlarsa yardıma ihtiyaçları olabilirler. İngilizce yazılmış acil durum bilgi kartları hazırlamanız daha kolaylık sağlar. Bu bilgi kartına kimlik, adres ve özel ihtiyaçlarını belirtiniz.

106. EVCİL HAYVANLAR

Bir depremden sonra evcil hayvanlarınıza bakmadan önce kendi güvenliğinizle ilgilenmeniz gerekiyor. Evcil hayvanlarınız için ekstra yiyecek ve su depolamanız iyi fikir olacaktır. Bir süre sonra evcil hayvanlarınızı evde güvenli bir yerde tutun.

ÖNEMLİ NOT: Tahliye edilirseniz, acil durumda evcil hayvanlara barınakta izin verilmeyecektir.

107. AİLE DEPREM PLANI DEVAMI

108. TOPLULUĞUNUZU TANIYIN

109. POLİS VE YANGIN

Evinize veya bulunduğunuz bölgeye en yakın polis karakollarının yerlerini keşfederek öğrenin. Depremlerden sonra büyük olasılıkla itfaiye departmanları günlerce kilitli ve kapalı kalmaktadır. Bu tip durumlarda en yakında bulunan polis  departmanına gidebilirsiniz.

110. BARINAK VE TIBBİ BAKIM

Etkili ve zararlı olan depremlerden sonra acil durum barınakları ve geçici olarak tıp merkezleri kurulacaktır. Yerel ve eyalet ofislerine başvurunuzu önceden yaparak acil durum yerlerini öğrenebilirsiniz.

111. TOPLANTI PLANI

112. TOPLULUK PLANLARI

Komşularınızı ve onlarda bulunan ekipmanları bilmelisiniz. Bir depremden sonra birbirilerini yardım edebilirsiniz. Ayrıca   acil durumlarda bir süre sonra topluluğunuza yardım etmek için nereye gideceğinizi bilin. Acil durum dışında yardımlaşacağınız günler gelebilir. Bundan dolayı birbirinize yardım edin, birbirinize yardım etmek önemlidir.

113. YENİDEN BİRLEŞME PLANI

Aileyi nerede ve nasıl birleştireceğinize dair planlamanızı yapın. Aile üyeleri ayrılırsa iletişim kurabilecekleri bir kişiyi seçin ve toplanabileceğiniz bir alan bulun. Uzun mesafe telefon hizmeti muhtemelen yerel hizmetten daha erken geri yüklenir. Unutma, telefonu hemen kullanmayın. Deprem ve yalnızca acil durumlarda yerel arama yapın.

114. PLAN SORUMLULUKLARI

Depremden hemen sonra ilgilenmeniz gereken bir çok konu olacaktır. Aileniz, arkadaşlarınız ve komşularınızla bir plan yapmalısınız. Her işin zor olacağını unutmadan, belirli kişilere sorumluluklar atamalısınız. Bir depremden sonra etrafta dolaşın ve diğer insanların nerede olacaklarını bulmalısınız. Bu yüzden bazı kişilere sorumluluklar vermelisiniz.

115. BİR MESAJ OLUŞTURUN

Ev dışında kendinize güvenli bir konum belirlemeniz gerekmektedir. Aile bireyleriniz ile ayrıysanız ve evinizde kalamazsanız gidebileceğiniz konumları not almanız ve onlara iletmelisiniz. Ailenizi sizi bulabilmesi için nereye gidebileceğinizi önceden belirlemeli bunları yazmalısınız.


TAŞINABİLİR/OTOMATİK HAYATTA KALMA KİTİ

Tamam, evinizi hazırladınız. Peki ya evden uzaktayken? Arabanızda mı, İş Yerinizde mi?
Güney Kaliforniyalılar, araçlarında çok fazla zaman geçirirler. Yayılan megalopolisimizin gerektirdiği en basit işler için bile araçların kullanıldığı için yanınıza hayatta kalma kiti hazırlamanız gerekmektedir. Ofisinizde ayrı aracınızda ayrı taşınabilir kitler hazırlamalısınız ve eve dönene kadar iyi geçinmelisiniz.

120. ARABADA MOBİL HAYATTA KALMA KİTİ

  • Naylon taşıma çantası veya günlük paket
  • Su şişesi
  • Bozulma gıdalar
  • Konserve açacağı
  • Transistörlü radyo ve ekstra piller
  • El feneri ve ekstra piller
  • Yangın Söndürcü (ABC tip)
  • İlk yardım kiti
  • Eldivenler
  • Temel ilaç (eğer buzdolabı yoksa gereklidir)
  • Battaniye, uyku tulumu, uzay battaniyesi
  • Mühürlenebilir plastik torbalar
  • Önceden nemlendirilmiş havlular
  • Küçük alet takımı
  • Kibrit ve çakmak
  • Yürüyüş ayakkabası ve çorap
  • Kıyafet değiştirme
  • Ceket
  • Nakit (küçük banknotlar ve madeni paralar)
121. İŞYERİNDE KİŞİSEL HAYATTA KALMA KİTİ

İşyeri kitiniz küçük ve taşınabilir olmalıdır. Küçük bir günlük paketin içine koyun. Bu malzemeleri yanınızda taşımak için kapalı veya başka yerde muhafaza etmeniz gerekmektedir.

  • Kuru Gıda, şeker çubukları, kuru meyveler, kurabiyeler, kraker vb.
  • İçicekler (su veya meyve suyu)
  • Ofis çalışanları için tenis/yürüyüş ayakkabası
  • Rutin ilaçlar içeren ilk yardım çantası (aspirin asetaminofen, öksürük/soğuk algınlığı tabletleri, alerji tabletleri, vb.)
  • Ekstra reçeteli ilaçlar
  • El feneri ve piller
  • Kimyasal ışık çubukları
  • Hayatta kalma maçları
  • Küçük radyo (pilli taşınabilir)
  • Küçük ve büyük plastik poşetler
  • Tuvalet malzemeleri/kişisel hijyen maddesi
  • Eğlence Paketi; Aile fotoğrafları, defterler, edebiyat ve oyunlar
Unutmayın bir yerde mahsur kalabilirsiniz. Sahip olduklarınızın 72 saate kadar ihtiyaçlarınızı karşılayacağından emin olun.


ACİL İLETİŞİM

130. TELEFON İLETİŞİM

Büyük bir felaketten sonra çoğumuz doğal olarak yöneleceği iletişim olacak. Ancak felaketten sonra kesintiye uğrayacak, mailleriniz gitmeyecek. Depremden hemen sonra muhtemelen telefonlarınız çalışmayacaktır. Bunun nedeni anahtarlama merkezlerinde meydana gelen hasar olabilir. Yerel hatlar ve ana hatlar, telefonun sisteminin kendi çalıştırma gücü devre dışı kalmaktadır.

Bu tip felaketlerde telefon arızalarının bir numaralı nedenlerinden olan büyük bir sayıda bu felakette etkilenen veya etkilenenin yakınları birbirini aramaya çalışacakları için bu aşırı yük sebebi zarara sokarak çalışmamasına neden olmaktadır. Bu hasarı önlemek için tümü bir süre sonra otomak kapanır.

Ailenizi kontrol etmek istemeniz normaldir. Ailenizin iyi olduğunu biliyorsunuz ancak sistemin çalışmasını istiyorsak beklemeniz gerekmektedir. Bu sorunun çözümüde eyalet dışında olan bireylerin kendilerine sahip çıkmasından geçiyor. Tüm aile bireyleriniz ile iletişime geçerek akrabalarınızı ve arkadaşlarınıza iyi olduğunuzu belirtmenizi sağlayarak hattağı yoğunluğu bir nebze olsa bile azaltmış olacaktır. Uzun mesafeden arandığı zaman hat otomatik olarak düşmektedir. Mesafelere göre iletişim daha da zorlaşabilir bu yüzden mesafeyi kapatırlarsa iletişime geçmek daha kolay olacaktır ve o diğerlerine ulaşmasını için kolaylık sağlayacaktır.

Elinizdeki telefonların kullanımı sokaklarda bulunan parayla çalışan telefonlardan daha geç çalışmaya başlar. Yani sokakta bulunan paralı hatlar erken geldiği için iletişiminizi o telefon ile de yapabilirsiniz.

131. CEP TELEFONLARI

Cep telefonlarıyla felaketten sonra konuşamazlar. Ancak kullanmanız gerekiyorsa hücre sitesini kullanmanız gerekmektedir. Önerilen cep telefonlarıyla iletişime geçmek istiyorsanız aynı ağda veya servis sağlayacı sayesinde istediğiniz kişiyle konuşabilirsiniz.

132. HAM RADYO İLETİŞİM

Ham radyo felaket durumlarda dayanak iletişim noktasıdır. Los Santos İtfaiyesi HAM radyosunu kullanıyor. CERT iletişimi ve kordinasyonu için kullanılmaktadır. (Gönüllü Topluluk Acil Müdahale Ekibi)


YANGIN, HORTUM TİPLERİ VE MÜDAHALE YÖNTEMLERİ


140. A SINIFI YANGIN Katı madde yangınları olarak da nitelendirilebilir. Bu tür yangınlar odun, çöp, kumaş, kağıt ve plastik gibi yaygın maddeler nedeniyle tutuşur. Çöp kutusu ve çöplük yangınları A Sınıfı yangınların başlıca örnekleridir. Organik esaslı katı maddeler herhangi bir nedenle alev aldığında A tipi yangın başlamış olur. Bu yangın sınıfı en bilinen ve en sık karşılaşılan yangıları içerir. Çabuk yayılabildikleri için ortadan kaldırılması da zor olan bu yangınların önüne,  iyi temizlik ve atık malzemelerin azaltılması ile geçilebilir, böylece risk en aza indirilebilir.

141. B SINIFI YANGIN Sıvılar veya sıvılaşabilir katılar ile ilgili yangınların sınıfıdır. Yanıcı sıvılar veya gazların patlaması sonucu ortaya çıkar. Benzin, benzol, mazot, fuel-oil, madeni yağlar, vernik, boya, tiner, alkol, parafin, aseton, asfalt, tutkal v.s. bu gruba girer. Bu yangınlar aynı zamanda akaryakıt yangını olarak da nitelendirilebilir.

142. C SINIFI YANGIN Gaz içeren yangınlardır. Etken madde burada, doğal gaz, LPG’nin yanı sıra yanıcı veya patlayıcı diğer gaz türleri olabilir.
Burada yanıcı gaz sınıfları devreye girmektedir. Doğal ve üretilmiş gazlar, metan, hidrojen, asetilen ve propan kaynaklı yangınlar bu gruba girer. Hidrojen yangını bir C sınıfı yangın olarak karşımıza çıkar. C sınıfı yangınlar arasında metan yangınlarının da yer alması “metan yanıcı mıdır” sorusuna da yanıt verir, metan yanıcı özellikte bir gazdır.

143. D SINIFI YANGIN Metallerin yanması sonucu meydana gelen yangınlardır. Metaller çok yüksek sıcaklıkta, korlu, alev çıkarmadan yanar. Söndürme için kesinlikle su kullanılmamalıdır. Eğer su kullanılırsa, yüksek sıcaklıktan dolayı su moleküllerindeki hidrojen açığa çıkar. Hidrojen patlayıcı bir gaz olduğu için ortamda patlama meydana gelebilir. Bu yangınların söndürülmesi için kuru kimyevi tozlu söndürücüler kullanılabilir.

144. E SINIFI YANGIN Elektrikli cihazlarda veya elektrik tesisatında meydana gelen arızalardan kaynaklı yangınlardır. Söndürme için su kullanılmamalıdır. Su iletken bir malzemedir ve elektrik yangınlarında kullanılması durumunda çarpılma meydana gelebilir. E sınıfı yangınlar içeriğinde karbondioksit bulunan söndürücüler ile söndürülebilir.

145. F SINIFI YANGIN Pişirme aletlerinde kullanılan yağların yanması sonucu meydana gelen yangınlardır. Özellikle evlerde, restoran ve otellerin mutfaklarında oluşabilmektedir. Tencere ve tavalarda kullanılan yağların sıcaklığının çok fazla yükselmesi sonucu bu tip yangınlar çıkabilmektedir. Söndürme için su kullanılmamalıdır. Su kullanılması durumunda parlama ve patlama meydana gelebilir. Toz söndürücü veya sulu kimyasal söndürücüler kullanılabilir.

Farklı yangın sınıfları için farklı söndürme teçhizatlarının kullanılması gerekmektedir. Doğru yöntemle söndürme yapılmadığında elektrik çarpması, kızgın yağın parlaması, patlama vb. istenmeyen durumlar meydana gelebilir. Bu sebeple yangına müdahale edilirken öncelikle hangi sınıf yangın olduğu tespit edilmeli, sonrasında uygun yöntemle söndürülmelidir.

Söndürme işleminin yapılabilmesi için öncelikle yangının algılanması gerekmektedir. Binaların yangından korunması hakkında yönetmelik (yangın yönetmeliği) ve EN 54 standartlarında zorunlu olduğu belirtilen yangın algılama sistemleri, meydana gelen yangınların en kısa sürede algılanmasını sağlar ve başta söndürme olmak üzere gerekli yangın senaryolarını başlatır.

146. DUMAN TÜRLERİ Üç adet duman türü vardır bunlar; beyaz, gri ve siyah.

147. BEYAZ DUMAN Beyaz duman yangının yeni başladığını gösterir öksürtür ama fazla zararı yoktur.

148. GRİ DUMAN Yangının bir süredir devam ettiğini gösteriyor, duvar kağıtları vb. eşyaların yanmaya başladığını zehirli gazların ortaya çıktığını gösterir.

149. SİYAH DUMAN Yangının uzun süredir devam ettiğini eğer bina yanıyorsa binanın çökmek üzere olduğunu gösterir, dumanı solumak ölümcül zehirlenmelere yol açabilir.

150. HORTUM TİPLERİ

151. A TİPİ ALICI HORTUMU Deniz, göl, gölet, havuz, sarnıç kuyu vb. yerlerden su çekerken kullanılır. Dışı sert lastikle kaplanmış, içi spiral tellerle kuvvetlendirilmiş hortumdur.

152. B, C VE D TİP VERİCİ HORTUM İç yüzeyi kauçuk, dış yüzeyi yıpranmaya karşı dayanıklı olan, yangın ve diğer itfai olaylara müdahalede kullanılan suyun, köpük karışımının veya köpüğün belirli mesafelere basınçla taşınmasında kullanılan ekipmanlardır.



Los Santos İçin
Polis, İtfaiye ve medikal acil durumları için
911'i Ara

Alternatif acil durum numaraları — Los Santos için "911" acil durum numarasıdır, çoğunlukla acil olmayan çağrılarla doludur. Yardım için çağrılar; ağaca sıkışmış bir kedi, böcekler, doğum yapan köpekler, doktora gitme talepleri vb. durumlar 911 operatörleri tarafından alınan arama türleri arasındadır. Bu olaylar arayan için acil bir konu olabilir, ancak "hayatı tehdit eden" acil durumlar değildir. 911 sistemini dolduran çok sayıda çağrı (hem acil hem de acil olmayan) ile doludur. Çağrılarda meşgul etme olasılığı nadir değildir bu yüzden asılsız olma ihtimali de bulunmaktadır.

Alternatif Acil Telefon Numarası
Herhangi bir nedenle acil durum "911" operatörüne ulaşamazsanız, aşağıdaki alternatif acil durum numarasını arayın.
Yangın ve Sağlık Görevlileri İçin
600-1-000


EK BİLGİLER İÇİN İLETİŞİM

LSFD CERT UNIT (600-1-000)
CERT WEBSİTE: WWW.CERT-LS.COM
      
LSFD WEBSİTE: WWW.LSFD.ORG
Copyright © 2019 Los Santos Fire Department and the LSFD. All Rights Reserved.